låååång dag

I natt ringde det i min telefon...men det var tydligen inte natt. Svaret jag fick när jag sa att jag sov var att klockan var ju tydligen bara 23 eftersom man skulle ställa om klockan just denna natt. Detta hade Martina och jag helt missat. Efter att jag lagt på gick jag in till Matrina och talade om för henne det jag just fått reda på. Rent instinktivt trodde vi inte på det. Båda var ju alldeles yrvakna och förstod inte ens vad som var upp eller ner. Efter några minuter piggnade vi till och tog beslutet att det borde rimligt vis stämma. Det gjorde det också!
Men så lång dagen blir när man ska hålla på och ändra klockan sådär. Mamma sa att det har man tydligen hållt på med sedan 1980. Onödigt kan jag tycka, men det finns säkert en bra anledning till att krångla så.

Förövrigt så har dagen mest bestått utav Yatzy-spel. Jag kan inte ens räkna hur många gånger vi spelat idag...men med tanke på att det har varit en lååång dag, så kan ni nästan gissa själva att det har blivit några papper.

Jag har precis upptäckt att José González nya skiva verkar grymt bra! Vill ha, vill ha!

Kommentarer
Postat av: Johan

Oj vad jag känner mig skydlig till ett yrvaket sällskap..

2007-10-30 @ 17:30:47
Postat av: Anonym

inte då! det behöver du inte göra! Du va ju snarare vår hjälte

2007-10-30 @ 20:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback