snörvlar

Det kan vara lite knepigt ibland att bo med Martina. Speciellt när det gäller kvällsrutinerna. Igår kväll höll jag på att få sova på golvet eftersom vovvsing vägrade flytta på sig. Han hade intagit sängen såklart! Jag är ju en inkräktare i hans ökon just nu som snor hans favorit plats. Platsen bredvid matte i sängen. Då är man minsann inte populär. Men efter lite bökande och stökande så fick jag till slut en liten fläck där jag kunnde ligga ihopkurad som en liten boll. Dessutom fick jag inte täcket att räcka till eftersom vovvsing hade parkerat hela sin kroppsvikt på det. Efter en stund blev det som tur va för varmt för honom och han hoppade ner från sängen. När jag vaknade på morgonen var hela näsan igentäppt. Jag hade blivit förskyld. Jag misstänkte det en aning kvällen innan då jag plötsligt började nysa okontrollerat när jag satt och stickade på min strumpa. Typiskt!

Idag har vi avancerat från Yatzy till Alfapet, men mest eftersom Yatzypapprena börjar ta slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback