kvadrat

Varm säng
Dusch
Lagad mat
Prommenera barfota
Ledsen
Blundar
Ledsen
Glad
Hemma igen

mitt smultronställe

Välkommen till mitt smultronställe!
VARAMON - norra europas största insjöbad.

image179image178

veckan som gått

Två Små Hus-

Varje sommar måste man ta sig en tur till Två Små Hus, classcafét på lilla hamnpiren i Motala.

image166image167
Farmor och jag =)
image168
Det är kallt att äta glass...


Bilen-

image169image170
Flickorna i familjen Johansson


Resturang Twins-

Farmor bjöd ut oss på mat i veckan.

image171image172
Thailänsk mat


Nostalgiafton i Vadstena-

Varje onsdag under sommrarna så är det nostalgiafton i Vadstena. Det är riktigt mysigt att strosa runt där och titta på gamla bilar och motorcyklar. Trevlig sysselsättning på en onsdag!

image174image173


Systrar-

image176image175

dagens bild

image165

stjärndamm

image163image163
image164image164image164

Är du också 89:a?

Va fan! Ska jag ta det som en komplimang eller förolämpning?!

- Är du också 89:a?
- Nej, 85:a!!!


Senare samma kväll...

- Går du i 2:an eller har du precis tagit studenten?
- Jag är 22 år...det var 3 år sen jag tog studenten!

För övrigt så var kvällen lyckad! Drog med mig syster yster in till Vadstena för årets första Måndagsklubb! Trots regn och surt väder var det knökfullt.
Bra musik och liveband gjorde kvällen till den bästa utekvällen av dom alla den här sommaren.
Det enda jag kan klaga på är alla fulla flickor som envisas med att gå i klackskor när dom inte kan kontrollera sina egna ben. Tänk på era medmänniskor!

Bilbingo

Till alla er som aldrig testat på Bilbingo, vill jag här rekommendera detta för er!

Packa med lite fika, penna eller duttpenna och tejp. Sätt dig i bilen och brumma iväg mot närmsta Bilbingo. Gå fram till luckan och köp önskat antal brickor. Gå sedan tillbaka till bilen och klistra upp dom med hjälp utav tejpen på något hårt underlag.
Sedan är det bara att vänta tills det hela stratar. Då kommer en farbror eller tant ropa upp nummren i högtalarna och du kan börja dutta.
Om du skulle få bingo så är det bara att tuta så kommer en kontrolant glatt springandes mot din bil för att kontrollera om raden stämmer. Om så var fallet så har du just tjänat dina första slantar på bilbino =)

För er som inte äger en bil kan ta taxi/buss/cykla/prommenera till närmaste bilbingo. Väl på plats så kan man antingen sitta innomhus, (då det alltid brukar finnas något litet krypin för de som inte har bil) eller om vädret tillåter ta med egna stolar och spela utomhus. Om du skulle få bingo så får du ta till din egen stämma och skrika!

Lycka till och hoppas att ni tycker att det är lika kul med bilbingo som jag!

I don't like mondays



I Don't Like Mondays är Stockholms nya kulturklubb på Folkoperan Bar och Kök.
Varje måndag levereras livemusik, modevisningar och annan konst i en avslappnad och kreativ miljö. Scenen är främst till för up and coming artister och designers för att skapa en kreativ samlingsplats för musik, mode, poesi och konst.
Våra resident DJ:s Tobias Blomster, Daniel Boyacioglu och Daniel Granqvist delar scenen med liveband och andra framträdanden.


disfocus

image161image161image161

fog

image159image159image159

semestertider är jobbtider...

...jo jag tackar ja!
Så var rubriken till en av gårdagens artiklar i Motala/Vadstena Tidningen.

Chefen kom upp på fredagsförmiddagen och sa att Motala Tidning ville skriva några rader om oss stackars sommarjobbare. Vi pratade några ord med dom och sen försvann dom iväg till någon avdelning för att knäppa lite bilder. Skönt tänkte jag att jag slapp vara med på bild, då de plötsligt skymtades längst ner i korridoren till min avdelning. Shit!! Jag gömmer mig hos en tant tänkte jag, längre än så kom jag inte förrän jag hade en kamera i nyllen och bilderna haglade. Det var inte så farligt ändå trots allt...och med tanke att det hade varit runt på det andra avdelningarna innan så tänkte jag att chansen är ju ändå minimal att de väljer en bild på mig.

Fredag morgon kl.03,20 steg vi upp, alla i familjen. Ja...inte var det för att slänga oss över tidningen direkt, utan vår årliga färd till Ullared väntade. Sen gjorde det ju inget att tidningen redan var på plats. Jag rusade ut för att granska artikeln och gissa vem som var på bild??!! Jo, jag såklart.
Rackarns bananer...

Resan till Ullared som annars brukar vara väldigt lång och seg gick den här gången väldigt fort med tanke på att jag sov precis hela vägen. Något som annars aldrig händer... Det får jag tacka John Blund för!
Ge Kås öppnar kl.07,00 på lördagar och vi anlände strax därefter och greppade snabbt tag i varsin kundvagn och började tokshoppa som vanligt.

Jennys bästa köp:
En femarmad ljusstacke, 49kr och 14st svarta ljus 20kr =)

image158