bra, bättre, bäst

Bra- Tur att brevet hann framm i tid! Posten går nämligen aldrig att lita på! Förr minsann tog det bara en dag för breven att komma fram. Nu förtiden får man räkna med en vecka för att vara på säkra sidan. Men jag ska vara tacksam, för den här gången tog det bara 3 dagar...

Bättre- Brevet hann fram i tid vilket ledde till possitiva besked och en arbetsintervju!

Bäst- Anna Ternheim på Gröna Lund!
Hon klev in ensam med endast sin guitarr runt nacken och inledde magiskt! Hon avslutade lika fantastiskt, ensam med endast sin guitarr runt nacken.


musik är fan livet!

Vad skulle man göra utan musik?! Så fruktansvärt skönt att bara stoppa in lurarna i öronen och stänga in sig i sin egen lilla bubbla för en stund. Låtsas att man är med i en musikvideo eller bara drömma sig bort.

Jag har några nya härliga musiktips att dela med mig av:

-
Carolina Liar. Sångaren hann inte mer än öppna munnen och sjunga ut: - Oh no... innan jag var fast! Det här ett band som jag kommer hålla stor koll på!

- Autopilot Society. Om du har sett MQ:s nya reklam så har du säkert sett de här killarna! Go your own way heter låten och även där blir jag som förtrollad.
Jag vet inte om det beror på låten eller den extremt heta killen som liksom vrider ur sig orden med all sin styrka så hans muskulösa kropp skymtar under kavajen. Jag tror att det är en kombination. Fler låtar finns att avlyssna på myspace.

motgång nr.6483

blä!
Inte mycket flyt just nu alltså...

Badade med min superfina klocka från London här om dagen. Den gick ju sönder såklart =/ Hur kunnde jag glömma att ta av mig den?
Vart fan är min andra klocka? Efter att jag flyttade hit hittar jag ingenting. Mycket saker som är borta eller undangömmda på konstiga ställen.

Imorse när jag väntade på tåget in till jobbet så hugger det till lite oroväckande i magen. Fan! Jag ska ju ha mens och inte hade jag med mig några lingonkorkar alls. Varför är man aldrig förberedd. Man vet ju att det kommer en gång i månaden. Det är ju inget nytt direkt.
Så vad gör man, tåget kommer inom några sekunder så man hinner inte springa på toaletten för då vet man att man kommer att missa tåget och därmed komma försent till butiken. Det var med andra ord bara att kliva på tåget och föröka sitta så still som möjligt. Väl framme rusa till Ica o köpa tamponger, springa vidare till butiken och slänga sig på toan. Varför all denna stress så det ännu inte hunnit komma en endaste droppe. Mina trosor var räddade!! =)

Till råga på allt så är jag sur, arg och ledsen. Jag ska leta ett annat helgjobb!
Orkar inte ens berätta vad som har hänt.

fyndat!

Heldag på stan.
Åkte in för att jag skulle köpa skor. Kom hem med skor, strumpor, tallrikar, tyg och en jacka. Det låter som att jag brännt rätt mycket pengar, men icke sa nicke!
- Jackan kostade 299!!! helt otroligt =)
- Tallrikarna var på rean och dessutom slog kassörkan in dom fel, så jag fick 50% +80kr rabatt! 4 tallrikar för 140 spänn =)
- Jag hade planerat att köpa ett par Vagabong dojjer, men hittade nästan exakt lika dana i en annan butik på rean. Låg på samma pris från början, men efter rabatten så kostade de endast 245! helt sjukt!

Mycket nöjd efter dagens shoppingtur!

Modeveckan i Sthlm

Jag ligger visst efter i mitt bloggande...jag har ju inte berättat något om modeveckan i Sthlm än.
Jag åkte bara dit en snabbis på söndagen eftersom familjen var och hälsade på mig hela helgen.
Direkt när jag kom in på mässan sprang jag in i killarna på
Whyszeck. Så jag blev stående där och snackade lite skit en stund då de plötsligt nämner att de är på jakt efter en person till produktion =) kan det bli bättre?! Det var iofs inte aktuellt just nu, men de bad mig skicka mina uppgifter. Det skulle verkligen vara super skoj!
Vi får se vad som händer och sker...nästa stopp blev hos Emil och Rebecca på Uncut version. Jag är så glad för deras skull! De har verkligen plockat fram en super bra kollektion med en fin helhet! Så ännu en gång blev det en hel del skitsnack =)
Sen bar det iväg mot Sam på Solouniko. Montern var superfin, med en vägg klädd av tidningspapper och de fina vita trädgårdsmöblerna i kontrast till den knallröda mattan. Kollektionen var även den jätte fin! Jag vågar nästan säga den bästa hitills.

Sist men inte minst så vill jag tipsa om årets Rookies and Players: Van Deurs

nu 19.24

Jobbångest nr1:
Jag behöver semester! Vart tog sommaren vägen egentligen då man ska vara ledig och sammla krafter inför den tunga hösten?! Sommaren har ju inte ens kommit och om den har det så har jag vilket fall jobbat hela tiden.
Jag har jobbat mer än jag velat och ändå tackat nej till jobb som man sedan har ångest för. Ångets för att man satt arbetsgivaren i skiten och att jag går miste om en slant. Men om man inte orkar då?! Vad gör man då? När man redan jobbat, jobbat, jobbat och inte andats på flera månader. Då måste man väl ändå få säga nej?

Jobbångest nr2:
Jag tror att jag har spelat mina kort fel och kommer därmed få kämpa för att få ett jobb efter utbildningen.
Kanske var dumt av mig att flytta till Stockholm? Inte mycket som varit bra med det egentligen. Jag trivs inte i min bostad och min fritid går åt till att pendla. Men det är ju här jag vill bo, om man bara kan få ordning på boendesituationen!
Känns som att det kommer vara super svårt att få ett jobb efter utbildningen. Det där med att söka jobb är ju helt nytt för mig, men man kanske inte ska vara så hård innan man hunnit prova.

Stress:
Kanske har jag svårt att stå emot denna Stockholmshysteri. Men här är verkligen tempot ett annat. På gott och ont. Ibland gillar jag det, men just hatar jag det. Ta det lugnt för fan!

Jag kanske satsar på helt fel taktik för inte blir man lyckligare av att flytta runt hela tiden. Nu vill jag ha trygghet och ett hem dit man vill komma hem.
Faktum är att jag saknar min lägenhet i Borås, men jag spyr på staden!

Jaja, jag kanske är bitter, men ibland ,åste man få vara det!
Nästa gång får jag väl skriva om allt bra med flytten till Sthlm, för trots dagens sura min så har jag det rätt kul.

dagens bild

image196
vänner för livet

farmor 84år!

I fredags kom mamma, pappa, syster, vovven och farmor på besök.
Malin skulle sova hos mig och resten i husvagnen.
Farmor hade aldrig campat förrut och tyckte att det skulle bli jätte spännande! Jag fattar inte hur hon orkar...hoppas att jag blir lika pigg och alert som hon när jag blir gammal!
I lördags tog vi oss en titt på Södertälje centrum, något som jag aldrig tidigare gjort trots att jag bor i Södertälje kommun. Jag får skämmas! Men nu har jag iaf varit där och det var inte så farligt som jag trodde. Tvärtom, ganska mysigt och lagom mycket trängsel jämfört med Stockholm.
Efter rundturen i centrum blev det födelsedagsfika hemma hos mig. Farmor hade bakat 7 sorters kakor som vanligt =)
Dagen avslutades med grillning vid husvagnen och prommenad vid sjön.
image192
image193image194

fummel

Jag vill be alla mina bloggläsare om ursäkt för min snubblande fingerföring över tangenterna! 
Satt just och läste vad jag skriver i mina inlägg egentligen och upptäckte mycket snubblande och fummlande.
Jag lovar att försöka bättra mig!

Dagens bild+låt

Dagens bild: (fotograf Tomas Thelin)
image191

Dagens låt: Coming To Terms med Carolina Liar

Modeveckan i Köpenhamn

kl. 04.25 kom taxin och hämtade mig. Jag skulle åka till Cityterminalen för att byta till flygbussen mot Arlanda.
Jag hade sovit jätte dåligt hela natten, bl.a för att jag tittade på The Grudge 2 innan jag skulle sova...dumt!
Trött som en gnu kom vi slutligen fram till Arlanda och skulle checka in. Jag åkte som Mr. Jenny Johansson :P konstigt med tanke på att taxichauffören som skjutsade mig tidigare på morgonen frågade om Jenny var ett herrnamn...Hur fasan tänkte han då?!
När vi väl landat i Köpenhamn skulle vi leta oss fram till hotellet vi skulle bo på. Vägbeskrivningen vi hade fått var att gå norr ut. Hur vet man vilket håll norr är åt om man inte har med sig ett kompass?! Vi började fråga några danskar, men inte ens dom visste vilket håll vi skulle gå åt. Efter några turer hittade vi dit och började med en stor hotellfrukost. Därefter var det bara att åka ut till mässan och börja bygga monter. Riktigt karlgöra vill jag lova, men efter några timmars pyssel o knåp hade vi fått ihop alla hyllor och då var det bara kläderna som skulle hängas upp. Nöjda över resultatet gick vi till rummet och skulle vila lite innan middagen på kvällen. Väl på rummet slår jag på min mobil som varit avstångd hela dagen och får syn på ett meddelande om att jag glömde lämna nycklarna till den lägenheten jag hade sovit i natten innan. Fasan! Så jag letade upp ett postkontor och skickade iväg dom med expresbud utan att hon egentligen kunnde lova mig att de skulle hinna fram innan fredag, då det var tvugna att vara framme. Typiskt att man ska glömma sånna där viktig saker!
På kvällen blev det iaf middag på Tomas och Martins rum med diverse folk från modebranchen. Själv så kännde jag inte igen så många förrutom några killar som jobbar som distrubutörer för några märken från USA, Tomas från Spalt och tjejen från Pudel. Det blev en mycket lyckad tillställning med god mat som Martin hade fixat, synd bara att man var så trött. Runt 12-snåret gick vi tjejer och sov. Morgonen därpå vaknade jag med en hals som värkte och en kropp som svettades. Jag lovar dig att det här var inga bakfylle symptom utan snarare tecken på sjukdom =(
Jag som aldrig blir sjuk! Så hela torsdagsdygnet spenderade jag på hotellrummet framför dansk  tv och käkade panodil för att överleva. Nästa morgon mådde jag lika kasst så vi bestämmde oss för att jag skulle få åka hem.
När jag väl kommit fram till Centralstationen med mitt bagage så är tåget till Sthlm inställt. Martin kommer rusande från mässan och ska hjälpa mig. Det slutar med att jag får åka buss ut till flygplatsen och där byta till tåg till Malmö, sen byta in min biljett i Malmö eftersom jag missat Sthlm tåget. Så jag blev kvar i Malmö i ca. 1½ timme. Jag orkade aldrig åka hel vägen till Sthlm så jag hoppade av hemma hos pärona och blir lite ompysslad här!

Typiskt som fasan när man aldrig annars blir sjuk, så blir man det när man ska iväg på något man sett fram emot så mycket! Jag hade ju planerat att skapa massa kontakter och hjälpa till att sälja kollektionen och få jätte mycket nya erfarenheter med mig hem. Men det enda jag hann göra var att bygga montern.

Manny & Manny

Vi ställde klockan för att kunna utnyttja dagen maximalt. Det va mycket vi skulle hinna med.
Vi startade dagen med ett varv på Systembolaget där vi plockade på oss lite av varje för att överleva dagens hetta.
Därefter blev det ett stopp på korvmojjen. Jag köpte mammas köttbulletallrik, utan lingon, för dom var slut.
Sen spatserade vi vidare till Platten för att invänta Pride-paraden.
Måste erkänna att jag var en smula besviken på paraden, jag hade hoppats på ännu mer spex, nakna bröst och massa hångel.
Ja ja...sedan tog vi tåget till Hornstull för att hämta nyckeln till lyan jag får låna. Jisses vilken fin lägenhet. Den var visserligen under kontruktion, men rackars vad nice! En japansk kille som bor där i vanliga fall och det syntes verkligen på inredningen. Skitsnyggt!
Väl framme i lyan packade vi om och rustade för andra halvan utav dagen som vi började med ett besök på Streetmarknaden. Jag köpte ett superfint halsband utav en kille som heter Martin Tallvid.
Innan vi lämnade Hornstull shoppade vi lite kyckling och potatissallad som skulle bli vår picknick på Gröna Lund. Manny höll på att bli sjösjuk på den korta båtfärden, men klarade sig med nöd och näppe. Väl framme så missade vi den billiga entén med ett ynka nummer. Sura som fan betalade vi det dubbla och gick in med bestämmda steg, åt våran picknick, gick några varv innan vi insåg att vi faktiskt hade rätt tråkigt och åkte tillbaka till Slussen igen.
Där svepte vi istället några billiga öl och flörtade lite med bartendern :P
Nästa stopp blev en tur till Gärdet där Mannys bror förfestade med några kompisar. Lagom som vi var framme satt dom i taxin påväg in till stan. Så vi hakade på och var inom några minuter tillbaka där vi började.
Trots mycket fläng och ömma fötter så blev kvällen lyckad. Vi båda somnade bums, utmattade utav dagens bravader.
image189image190

som ett litet djur


image188
Mina damer och herrar!
Jag vill här med pressentera ett
mycket litet djur.
Det är ett djur som ofta är ute på
vandring och just nu är kompasset
inställt i nordöstlig riktning, närmare
bestämt mot Stockholm.




minnen

image182image185
image184image186
image183image187

då 37

Känsla av tomhet i en mörk värld.
Hon smyger försynt, snudd på onsynlig.
Hon är fängslad i en tillvaro som tär på hennes själ, fast i en vansinnesfärd utan slutstation.
Känslan är lika påtaglig som kärlek, men hoppet är främmande som döden.

...

som en bok utan text
som en saga utan hopp
som en film utan slut
som en dag utan morgon