lattjat med klumpfiskar och maneter

Av någon konstig anledning så har jag varit väldigt trött idag. Men det gör ingenting, smällar man får ta så att säga. Jag kunnde liksom inte slita mig. Dessutom så vaknade lillstrumpa tidigare än mig imorse, vilket gjorde att jag inte kunnde somna om...Men, men. Det resulterade i en massa "bra att göra" saker som att damsuga, sy om dom där byxorna, diska, laga mat osv. Nu är det bara väskan som ska packas också för jag ska snart ut på äventyr!
Idag har vi varit på Cosmonova och tittat på Deep Sea. Man är alltid lika faschinerad när man går därifrån. Det var en bra söndagsyssla!

blodiga knogar

NEJ för Guds skull, jag har inte varit i slagsmål!
Sam och jag har bestämt oss för att börja träna. 15 minuter varje morgon är tanken och idag var första dagen.
Så vi gick ner i källaren, började värma upp och jisses vad trötta vi blev. Sen strastade vi med armhävningar, fortsatte med situps och slutligen så gick vi en "runda i ringen". Det var då jag började blöda om mina knogar. Visste känndes varje slag, men inte trodde jag att det skulle börja blöda heller. Det var Sam som såg det. Ha ha...man ska inte hålla på med sånna saker som tjej. Nästa gång får vi se till att fixa handskar åtminstånde!

Det svider =/

raj raj

Igår var vi på lite rajtan tajtan i storstaden. Närmare bestämt en invidningsfest av Björn Borgs nyöppnade butik.
Jag kommer nog aldrig vänja mig vid att glida in på gästlistan, gå före i kön eller vad det nu må vara. Men man får ändå gotta sig medan det varar! Jag tror att Malin var ganska tagen av hela grejen med gratis champange och röda mattan. Men värre blev det! Vi bestämmde oss ganska snart för att gå vidare då Björn Borg partyt var ganska tråkigt. Så vi tog vårat pick och pack och gick istället till invidningen va Le Shop i PUB huset. Den här gången fick jag nästan stänga munnen på Malin, för här var det pompa och ståt! I entrén möttes vi av diverse strålkastare och en ännu större röd matta. Drinkbiljetterna haglade och det var bara att ta för sig vad man så önskade. Lokalen var sprängsfylld med diverse modemänniskor och en och annan b-kändis.
Så nu har lillstrumpa varit på sin första tillställning med kändisar och gratis sprit!

"jag trodde jag skulle kissa på mig"

Nu har lillstumpa träffat på sin första uteliggare i Sthlm.

Vi var påväg hem från en lika underbart soft kväll på Folk Operan som vanligt.
Vi hade precis kommit fram till Södra stationen för att ta pendeltåget hem då det plötsligt händer. Jag passerar spärren först. Lillstrumpa har inte riktigt lärt sig åt vilket håll man ska dra kortet för att komma igenom ännu, så det tar en stund för henne. Men tillslut så lyckas hon och mot henne rusar en sliten, illaluktande man. Jag traskar på helt ovetande om vad lillstrumpa går igenom bara några steg bakom mig. Men eftersom han springer mot henne så springer lillstrumpa mot mig. Sin storasyster, sin trygghet. Jag märker att något är fel och vänder mig om frågande och får syn på den trasiga mannen. Jag tar ett steg framåt och gömmer lillstrympa bakom min rygg.
- STOPP!! Vi vill faktiskt inte...det är det enda jag får fram. Men tydligen så lyckades lilla, lilla jag skrämma mannen i fråga som bakade och såg ut att krympa till en liten pojke.

Det enda lillstrympa sa efter att monstret var bortjagat var:
- Jag trodde jag skulle kissa på mig...

Än har du mycket att lära systra mi.

Vi åkte till Willys och storhandlade. Vi slängde ner godbit efter godbit i vagnen och letade oss slutligen fram till kassan. Jag packade upp alla varorna på bandet och Malin skulle packa i andra änden. Men först skulle hon ta så många påsar som vi behövde.
- Räcker det med två påsar eller?
Jag bara skrattade, hon kunnde väl ändå inte mena allvar. Vi hade ju hela vagnen full med varor, eller iaf halvfull.
- Nej för fan! Vi måste ha minst 4, sa jag.
Idag var vi och handlade igen och nu minsann gissade hon rätt på första försöket!
Stolt storasyster!


Jag stod och blåste håret i badrummet då Malin plötsligt gormar utifrån köket.
- Kom fort som fan!
Vad fasan händer nu? Hon står ju bara och diskar i köket. Men tonläget på hennes röst sa mig att jag måste komma fort. Storasyster rusar till undsättning och där står lillasyster med kranen rinnande och diskhon nära på överfull.
- Jag kan inte stänga av kranen!
Vi skruvade och skruvade med den satt som fastgjuten. Vad va det som var fel?!
Nästan pinsamt att erkänna, men hon hade skruvat kranen så långt det bara går åt "fel" håll och där var den fast. Men innan man kom på att det va det som var felet. Det var verkligen på håret att det inte blev översvämmning i hon.

Dagens felsägning

"Och sen kom det en silvrig STOR vit bil."

Hmm...

blommor och bin

Även fast lillasyster är mindre än storasyster så vet hon att man inte får ha oskyddat sex på en vecka om man har glömt ta ett p-piller.

spara och slösa

Idag har Malin varit på stan och spenderat pengar. Hela 49 kr...det är inte klokt vad hon slösar!!
Vad har jag gjort då..jo, själv har man ju varit duktig och sparat på varenda spillbit av vackert tyg. Dagens sysselsättning har nämligen bestått i att tillverka slipsar och flugor. Jag har dessutom lärt mig att knyta dom!

Dagens hissa och dissa:
- Jenny hissar fiskbullar i dillsås!
- Malin dissar illamående!

image206

ghaa!!

Ännu en skit dag och det tack vare de där jävlarna!
Men snart behöver jag inte ackta min tunga längre utan då kan jag skrika ut sanningen.

Jag är så jäkla glad att jag har Sam och Lotta! Tack för att jag fick gråta ut i er famn.

För övrigt så har dagarna gått från pest och pina till lattjo lajban!
Idag fick jag dessutom Vincents senaste singel. Den var faktiskt riktigt bra!


En annan sak jag inte berättat ännu är att min syster yster är nu mera även min kombo. I alla fall i en månad framöver. Det ska bli riktigt kul!
Det kommer ni säkert att få läsa om ofta i framtida inlägg.

Back to idol.

sjukt roligt!

Grymt rolig hemsida!


andy warhol

image205image204image203image202image201image200image199image198

horoskop

Mitt personliga horoskop för lördagen den 15:e september:

Tur
Undvik i dag att ingå avtal eller att spela om pengar.
Hälsa
Hälsa och att känna sig omtyckt går hand i hand. Försök att vara trevlig och öppen så kommer du att bli mer omtyckt själv.
Ekonomi
Du inser nu att din ekonomi riskerar att drabbas av hårda smällar framöver. Gör därför upp en tuff budget - snåla och spara.
Arbete
En arbetsuppgift känns idag helt motbjudande, du har helt enkelt ingen lust att göra den. Om du skjuter på den ett tag kan den kanske bli intressantare.
Kärlek
Nu vänder allt till det bättre. Kärleksliv och vänskap är mycket gynnat.
Relationer
Idag kan du känna för att vara ensam. Det kan tvinga dig att halvhjärtat delta i en planerad aktivitet med dina vänner.

4 frallor, 1 mjölk och lifta hem!

Mitt bästa minne från tiden i Gamleby  (2005-05-22)

Oj oj oj vilken kväll!
Helt konstig!
Kvällen började med uppvärmning till melodifestivalen, sen bar det iväg in till V-vik. Stadt hela kvällen! Fasan va vi dansade!! Det va ju summer beach party där, så alla som hade bikini, baddräkt eller badbrallor kom in gratis! Självklart va vi klädda i det rätta =)
va fasan inte många som hade bikini =/
Sååå himla kul vi hade! Nån jäkla engelskman kom fram till mig o frågade om det va nån tävling för snyggast bikini eller nåt ikväll. Han tyckte jag skulle vinna då..jävla äckel! han va ju för fan minst 35!
När vi kom dit va det bara massa kostymnissar. Svensexa. Så vi blev skapligt uttittade där vi stod o skaka rumpa på dansgolvet!
Kvällen fortsatte och lokalen va snart proppfull! Under kvällen hann vi stöta på yterliggare några snuskhumrar som försökte kladda...
jaja..kvällen fortsatte och vi dansade på som aldrig förr ;)
Sen blev det efterfest på det =)
Dom andra ville inte med så det blev bara Manny o jag. Men det va inte mycket till efterfest...Manny, jag o tre till. hmm..vi gick snart o la oss i en säng vi fick dela på. Låg o fnittrade o pratade igenom kvällen. Hur fasan hamnade vi här?!!!
Här kunde vi inte stanna! Therese kläckte förslaget om att lifta. Visst! Vi klädde på oss våra kläder och fortsatte vår vandring. Väl ute ur lägenheten visste vi inte alls vart vi skulle. Vi hade ju åkt bil till den här lägenheten flere timmar tidigare på kvällen, hur fasan ska man komma ihåg vart ifrån man kom då?!
Det blev sten sax o påse, sen gick vi åt höger. Stannade en securitas bil o frågade vart stationen låg. Han erbjöd oss skjuts, så vi hoppade in. När vi kom fram kollade vi om det mot all förmodan gick nåt tidigt tåg eller bus. Men ickesanicke. Första tåget gick 10,05 och första bussen 12.00. Nu va klockan 05.30. Vi bestämde oss för att gå ut från stan så vi kunde lifta hem. Stannade på en mack som öppnade 06,00 o käkade frulle. Fasan va gött det va! 4 frallor och en mjölk. Sen gick vi vidare. Känndes som att vi gick i slowmotion. Vi va sååå jäkla trötta så det finns inte! (Det ska tilläggas att Therese hade endast handduk, bikini och en tröja på sig. Det va väl kanske kul igår, men inte imorse när vi skulle ta oss hem...jag hade iaf byxor o jacka.)
Vi började iaf att lifta. Stannade massa bilar, men ingen skulle åt det hållet. Hade fan gett upp hoppet då en bil återigen stannar och frågade vart vi skulle. Han skulle till Nkpg!!! Överlyckliga klev vi in i bilen som skjutsade oss till Gamleby. Vi va hemma kl.8.00. Otroligt skönt att vara hemma! Kudden va skönare än någonsin!
Ojojoj vilken kväll! Nu är klockan 14.28. Jag är skit trött! Har sovit i 5 timmar. Blir att nana tidigt ikväll!

Såå jäkla ont i benen!
Puss o kram!

hästkista??

För ett tag sedan läste jag en krönika med Alexander Schulman i Punkt Se.
Ibland är han bara för rolig! Den här gången tog han upp vårat "mobilspråk". Han berättade att han skulle skriva ett sms till en vän för att be om att bli uppsatt på en gästlista inför helgens bravader. Till sin stora förvåning så upptäckte han att gästlista inte finns med som ett inlagt ord i telefonen. Det enda förslag han fick upp var hästkista. Vad fan är en hästkista? En häst vet jag ju vad det är och lika så en kista, men vad är egentligen en hästkista? Begraver man ens hästar i kistor? Ordet hästkista får mig att tänka på något stort och osmickarande som en riktigt stor röv. Men det är ju rätt långsökt...
Hur som helst, Alexander spann vidare på sin upptäckt och lekte vidare med det svenska språket och fann fler oförklarliga ord. Varför finns tex. dubbelfitta med i mobilens ordbok när inte vanliga ord som dubbelsäng finns med?
Det här är väldigt intressant tycker jag och jag har många gånger varit med om att vanliga vardagsord har saknats när man i all hast knappar ner ett sms. Vem är det egentligen som har bestämmt vilka ord som ska finnas inlagda i mobilens ordlista? Det känns ju lite som ett skämt att dubbelfitta finns med, men det är kanske just vad det är. En liten sjuk nisse som ville driva med det svenska folket när han satt där en sen kväll efter alldeles för många öl och hissade och dissade vilka ord som skulle få en plats i den ärade mobila ordlistan.

Du får jätte gärna berätta om du gjort någon skojig upptäckt i ditt sms:knappande!


jippie!

Grattis gratiis syster yster, lill stumpa min!
Jag misstänkte att det var något lurt på gång. Nu kan vi ut och brumma tillsammans! Stolt över dig!


Jag säljv då?
Jo, halsen börjar bli bättre och förkylningen med. Sista penicillintabletterna sväljer jag ikväll.Hoppas att locket för örat tänkt släppa snart för jag hör ju som en kärring. Det lilla jag hör är enbart min egen röst och det vet vi ju alla hur charmerande det är att höra sig själv :P



SoloUniko

Ni är GULD värda!!
Det menar jag verkligen, finare människor finns inte!


http://myspace.com/solouniko


vilket s-k-i-t.

Oj oj oj, vad mycket man ska behöva gå igenom här i livet.
Är det konstigt om jag inte längre orkar smeka dom medhårs och tiga om sanningen, verkligheten?
Är det konstigt om jag är ledsen och förbannad på samma gång?
Jag har slutat och vill aldrig mer ta steget över just deras tröskel. Men ännu är det inte över...
Jag måste fortsätta att smeka dom med mina mjukaste rörelser för att få ett sista godkännade. Jag är rädd för att jag vet att jag har att göra med oberäkneliga människor.
Dessutom är jag faktiskt sjuk, inte dödssjuk såklart med det skulle inte skada om man blev trodd! Jag är väll aldrig hemma? Kan man inte bara få vara sjuk i fred, i lugn och ro när man väl är det? Måste man dessutom plågas med ångest för att man är hemma?
Taskmört!

Förrästen så fick jag jobbet...

öroninflammation

Jenny Johansson som aldrig blir sjuk.
Men nu den senaste tiden har jag varit sjuk flera gånger, jag tror att det beror på att jag är så stressad.

I fredags kom Evelina på besök och på kvällen satte mitt öra igång att spöka. Det blev en natt i sittande ställning och väldigt lite sömn. Satan i gatan vad det värkte! Kontigt nog när jag vaknade på morgonen var värken som bortblåst och jag kunnde i lugn och ro åka på min anställningsintervju och efter det följa med Eve på en shoppingtur i Sthlm. Vi var både helt utslagna när vi kom hem och bestämmde oss för att en film var precis vad vi orkade med för kvällen.
Morgonen därpå var värken i örat tillbaka =(

Med öroninflammation och en dunderförkylning sitter jag inlindad i en "fille", mumsar godis och tittar på fiidtrott.

Ny Jenny

image197

Jag har träffat Rod Stewart

Jag glömmde ju berätta att jag sprang på Roddan i lördags kväll. Eller ja, iaf en livs levande Rod Stewart kopia. Han var anställd utav självaste Rod Stewart och var på upprad i Sverige.

Sjukt lik var han iaf!

"jag är inte avstängd och inte påsatt"

Skruvad kväll!
Ludde ringer och säger att han är påväg till storstaden med ett gäng kompisar för att gå på nåt partaj. Jag blir medbjuden.
Möter upp lkpgsnubbarna vid Scandic Hotell vid Stureplan och kliver in i en stor svit på högsta våningen. Inredningen går helt i rött. Där vimlar glada människor omkring. Jag var medbjuden på ett 42-års kalas och han som fyllde år var en känd flickfotograf. Gästerna bestod alltså mest utav långa brudar med stora pattar.
Efter en stund miglande fann jag mig till ro och hade faktiskt kanska trevligt!
Jag var nykter för jag hade lovat att köra grabbarnas bil hem till mig så skulle dom komma med taxi senare. Det innebar min första biltur i Sthlm. Bilen var jävligt tajt fickparkerad! Efter att jag krånglat mig ut skulle jag försöka leta mig ur staden mot E4:an. Vilket var lättare sagt än gjort. Irrade runt en tag, hamnade på Lidingö innan jag hittade rätt. Kom hem, trött som en gnu. Sova!! Sov i två timmar, sen ringer telefonen. Det är mina kära vänner som inte får tag i nån taxi och vill att jag ska hämta! FAN!! Upp igen, trött som en gnu. In i bilen, tillbaka till Sthlm. Som tur är hittade jag rätt på första försöket. Hämtade upp grabbarna och nån tjej som jag inte har en aning om vem det var...men,men...Hemma igen. Sova!! Men det gick ju fan inte att sova med en flåsande karl i örat. Somnade tillslut, telefonen ringer. Det var Ludde. Han fick ju bortamatch igår kväll. Nu ber han mig öppna dörren. Jag öppnar dörren. Då har killen letat sig hem till mig på nåt konstigt vänster. Imponerad med tanke på att han aldrig varit i min nya lägenhet. jahopp, då skulle man försöka somna om. Somnade aldrig om.

God morgon!

Kvällens kommentar: "Jag är inte avstängd och inte påsatt..."