Än har du mycket att lära systra mi.

Vi åkte till Willys och storhandlade. Vi slängde ner godbit efter godbit i vagnen och letade oss slutligen fram till kassan. Jag packade upp alla varorna på bandet och Malin skulle packa i andra änden. Men först skulle hon ta så många påsar som vi behövde.
- Räcker det med två påsar eller?
Jag bara skrattade, hon kunnde väl ändå inte mena allvar. Vi hade ju hela vagnen full med varor, eller iaf halvfull.
- Nej för fan! Vi måste ha minst 4, sa jag.
Idag var vi och handlade igen och nu minsann gissade hon rätt på första försöket!
Stolt storasyster!


Jag stod och blåste håret i badrummet då Malin plötsligt gormar utifrån köket.
- Kom fort som fan!
Vad fasan händer nu? Hon står ju bara och diskar i köket. Men tonläget på hennes röst sa mig att jag måste komma fort. Storasyster rusar till undsättning och där står lillasyster med kranen rinnande och diskhon nära på överfull.
- Jag kan inte stänga av kranen!
Vi skruvade och skruvade med den satt som fastgjuten. Vad va det som var fel?!
Nästan pinsamt att erkänna, men hon hade skruvat kranen så långt det bara går åt "fel" håll och där var den fast. Men innan man kom på att det va det som var felet. Det var verkligen på håret att det inte blev översvämmning i hon.

Kommentarer
Postat av: Jimpan

Oj va duktigt gjort ;D

2007-09-23 @ 00:49:10
Postat av: malin

Haha ja kan inte sluta garva:P mohahaha:P va kul vi haft det;D

2007-10-18 @ 19:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback