"jag är inte avstängd och inte påsatt"

Skruvad kväll!
Ludde ringer och säger att han är påväg till storstaden med ett gäng kompisar för att gå på nåt partaj. Jag blir medbjuden.
Möter upp lkpgsnubbarna vid Scandic Hotell vid Stureplan och kliver in i en stor svit på högsta våningen. Inredningen går helt i rött. Där vimlar glada människor omkring. Jag var medbjuden på ett 42-års kalas och han som fyllde år var en känd flickfotograf. Gästerna bestod alltså mest utav långa brudar med stora pattar.
Efter en stund miglande fann jag mig till ro och hade faktiskt kanska trevligt!
Jag var nykter för jag hade lovat att köra grabbarnas bil hem till mig så skulle dom komma med taxi senare. Det innebar min första biltur i Sthlm. Bilen var jävligt tajt fickparkerad! Efter att jag krånglat mig ut skulle jag försöka leta mig ur staden mot E4:an. Vilket var lättare sagt än gjort. Irrade runt en tag, hamnade på Lidingö innan jag hittade rätt. Kom hem, trött som en gnu. Sova!! Sov i två timmar, sen ringer telefonen. Det är mina kära vänner som inte får tag i nån taxi och vill att jag ska hämta! FAN!! Upp igen, trött som en gnu. In i bilen, tillbaka till Sthlm. Som tur är hittade jag rätt på första försöket. Hämtade upp grabbarna och nån tjej som jag inte har en aning om vem det var...men,men...Hemma igen. Sova!! Men det gick ju fan inte att sova med en flåsande karl i örat. Somnade tillslut, telefonen ringer. Det var Ludde. Han fick ju bortamatch igår kväll. Nu ber han mig öppna dörren. Jag öppnar dörren. Då har killen letat sig hem till mig på nåt konstigt vänster. Imponerad med tanke på att han aldrig varit i min nya lägenhet. jahopp, då skulle man försöka somna om. Somnade aldrig om.

God morgon!

Kvällens kommentar: "Jag är inte avstängd och inte påsatt..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback