Full rulle

Full rulle... minst sagt!
Nedräkningen har börjat. Nedräkningen mot nytt liv, ny luft och nya utmaningar i Sthlm och flykten från Borås.
Den senaste månaden har det inte varit en enda slapp helg, men fasan va skönt. Det har jag verkligen behövt! Ett måste för att stå ut vardagen i Borås. Vantrivs är bara förnamnet.

Som ni redan vet om ni läst min blogg så var jag i huvudstaden nästan hela förra veckan för att kika in modeveckan. Den resan gjorde mig verkligen glad! Vad lite miljöombyte och inspiration kan göra människan gott.
Jag passade även på att titta på 2 lägenheter som jag blivit erbjuden. Den ena var ful som stryk med brännmärken i golvet, slitna tapeter och en påtaglig doft av mögel och rök. Usch!
Den andra fick det bli. Nytapetserad etta med sovalkov. Glad att boendet är fixat!
Jag var även förbi hos 
The Stray Boys en sväng och pratade igenom mina arbetsuppgifter inför min kommande praktik hos företaget. Det känns verkligen superbra! Dom är hur gulliga som helst. Det känns som att jag kommer trivas som fisken i vattnet hos dom.

Helgen innan var jag i Köpenhamn och spanade in modeveckan där. Snacka om att dom lyckats hundra gånger bättre än i Sthlm. Tråkigt, men det är rätt skumt upplägg i Sthlm. Hundra småmässor utspridda över hela staden. Varför inte sammla allt på ett ställe?!  Känndes lite som att alla inköpare och modefolk var rätt trötta på visningar och mässor. Vem skulle inte välja att åka till Köpenhamn istället för Sthlm tex.?!

Sedan har det varit besök i Göteborg, där man inte är allt för ofta trots att man bor så nära och besök i Trollhättan. Jag ser fram emot nästa helg då jag får åka hem till pärona. Har inte sett dom sens jul nu. Längtar massor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback