good frames won't save bad paintings

Efter tre år på Esteriska programmet konst och form flyttade jag till Gamleby för att läsa en ettårig grundkurs i sömnad och mönsterkonstruktion.
Jag kan ångra lite idag att jag inte valde beklädnads på gymnasiet, men eftersom det programmet inte finns i Motala så valde jag bort det då det hade tagit för mycket tid av min fritid att pendla.
Det löste jag som sagt senare i livet genom att hoppa på grundkursen på Gamleby Folkhögkola.
Det är förövrigt det bästa året i mitt liv! Alla borde verkligen testa på hur det är att plugga på folkhögskola och bo på internat. Man blir som en enda stor familj o rackarns va kul man kan ha =)
Direkt efter det gick flyttlasset vidare till Borås. Jag hade en enorm beslutångest då jag hade kommit in på en KY-utbildnings i Uddevalla, en KY-utbildning i Borås, Stenebyskolan i Dals Långed och en Folkhögskola i Sndsvall. Vad ska man välja?!
Det kluriga va dessutom att svaren kom under olika tidsperioder...så beslutet ändrades ständigt.
Efter mycket om och men så valde jag som sagt Borås (som jag egentligen innerst inne ville mest) och där är jag kvar än idag. Nu återstår endast ett år av min utbildning.
Utbildningen är som sagt en Kvalificerad yrkesutbildning vilket innebär att en tredjedel av utbildningen är förlagd som praktik. Utbildningen styrs av en ledningsgrupp från näringslivet som även påverkar kursupplägget för att vi ska vara formade efter marknadens behov. Man startar en sådan här utbildning när man anser att det finns ett behov av nyrekrytering på marknaden.

Den här kategorin i min blogg är tänkt som ett forum för mig att visa upp mina egendesignade och sydda kläder. Just nu kallar jag mina kläder under ett ordspråk som lyder: "good frames won't save bad painting".
Det står för att förutom en fin design ska kläderna även hålla en bra kvalité.

Jag hoppas verkligen att jag ska kunna inspirera någon med det jag designar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback