drömmarnas natt

När jag vaknade imorse så låg jag kvar i sängen i säkert en halvtimme, trots att jag hade brottom. Jag har drömt så mycket konstigt inatt så det va värt att analysera på morgonkvisten. Inte blev jag något klokare av det, men spännande är det ju alltid att se om man kan komma på några logiska kopplingar till varför man drömmer det man just drömmer.
Mina drömmar inatt var väldigt vacklande och hoppade från rum till rum, från händelse till händelse. Det känndes lite som en hel livshistoria när jag vaknade. Ibland var det jag som var huvudpersonen, ibland stod jag vid sisan om och beskådade händelserna. Händelserna var ibland obekvämma och snudd på läskiga medan de sekunden senare bestod utav trevliga saker som släktträffar. Släktträffar är väl iofs inte speciellt roliga. Inte med min släkt iaf, snarare obehagliga måsten som inte längre sker då saker och ting förändrats under de senaste åren. Hur som helst. Är det inte väldigt intressant med drömmar?!

Jag minns en återkommande dröm som jag ofta drömmde när jag var liten. Ni minns väl barnlåten om det lilla huset i skogens slut, liten tomte tittar ut. Det handlar iaf om att man ska ackta sig för vargen så att han inte tar än. I min dröm så var instängd i just detta huset, en timberlagd liten stuga i skogens slut med mörka knutar. Ute låg snön som ett vitt täcke över backen. Det var en ganska otäck, mörk bild som ätsade sig fast på min näthinna. Men det läskigaste av allt var när vargen kom och skulle äta upp mig. Det var skräck i den lilla barnkroppen på riktigt! Som tur va blev jag aldrig uppäten, för jägaren hann alltid rädda mig i sista sekund.


Kommentarer
Postat av: mia

när man drömmer om rum är det sina egna inre rum. En hall är en stor öppen plats=möten, badrum intimitet, sovrum...sex. Det lilla huset vid skogens slut...där bor ju jag! Din mormor! Det kan i drömmen vara en falsk trygghet. Men era släktträffar har ju blivit bra mycket trevligare de senaste åren med den nya mormodern som vargen aldrig skulle våga ge sig på=)))))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback