Mansgrisar är ni allihoppa!

Jag blev så fruktansvärt frustrerad, arg, irriterad, besviken...ja, jag kan hålla på i evighet.

Som man kan man faktiskt inte säga att det bara är kvinnans uppgift att skydda sig, att inte bli gravid. Enligt min mening ligger väl det ansvaret lika mycket hos mannen som hos kvinnan, eller har jag fel?! Det är väl inte hennes ansvar att se till att han drar på sig en kondom om man från början är överänns om att det är det sättet man har valt att skydda sig på. Speciellt inte om han har sagt att han ABSOLUT inte vill ha barn. Hur tänker han då? Han säger att det sista han vill är att skaffa barn. Men ändå så tycker han att ansvaret att skydda sig ligger enbart hos kvinnan. Rimmar inte det för jävla dåligt? Han borde ju vara extra försiktig just därför. Jag blir upprörd på riktigt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

P-piller kostar det för kondomer också, men visst det kanske inte är en kostnads fråga då det kommer till hurvida man bör skydda sig mot att få barn, kommer man överens om att ingen vill ha barn så bör båda parter se till att det inte blir så heller, men händer det så händer det och då ligger det på ingens men ändå bådas ansvar.

2007-11-03 @ 19:01:40
Postat av: Anonym

Om det nu är så att en man ABSOLUT inte vill ha barn så kan han ju sterilisera sig. Det är väl inte enbart kvinnan som ska skydda sig, han har lika mycket ansvar. Har han ingen back?

2007-11-05 @ 10:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback