banrekordet är fortfarande 340 poäng...

Jahopp!
Idag har jag testat fullmäktigestolar och mikrofoner. Jisses vad knappar där fanns pilla på. Jag som inte är det minsta intresserad utav politik, blev faktiskt en smula lockad till att sitta där i salen med namnskylt av guld vid min personliga plats och sitta och rösta om diverse onödiga påfund. Jag kännde mig åtminstånde lite viktig när jag klev upp i talarstolen för att känna på mikrofonen. Där kommer bli fin fint på fredag!

Påväg hem kommer Martina brummandes i vita faran och snyltade mig på den planerade motionsrundan för dagen. Vi stack till Coop istället för att shoppa tak och listfärg. Vovvsingen hade ju nått år tidigare käkat upp listerna i lägenheten och så kan man minsann inte lämna lägenheten vid flytt. Sen så va det de där med taket i badrummet...jag får väl erkänna att jag är en smula skylldig till den insidenten. Men vi skulle faktiskt bara sätta upp en ljuslycka! För det är ju mysigt! Det slutade i ett gigantiskt hål. Inte djupt, utan bara brett. Så nån lycka fick vi aldrig upp...jaja. Tillbaka till shoppandet är färgen. Vilken djungel av färger! Vad ska man välja? Vi valde hobbyfärg. Det känndes som det absolut bästa valet, iaf om syftet var att hitta en så liten burk med färg som möjligt.
Väl hemma byttes det hastigt om till målarkläder. Martina började först "spackla" igen hålet i taket...eller rättare sagt satte bomull o hålet för att hon hade inget spackel. Alla knep är bra utom de dåliga. Hmm..tror att det är dags att byta ämne innan vi avslöjar mer utan våra bästa sidor.

Om du inte har spelat YATZY så borde du verkligen prova det! Det är lite utav våran specialite. Idag spelade vi dock bara 7 gånger. Det brukar ju bli att man fastnar där några timmar annars. Jag vet att det låter galet, men det får vi stå för. Inget banrekord nått idag. Men det är en dag imorgon också. (Martina insisterar på att jag måste berätta att idag vann hon 5 av gångerna. Men då vill jag allt kontra med att jag fick yatzy på ett slag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback